kuken |
Wysłany: Czw 0:01, 02 Lis 2006 Temat postu: Umiejętności |
|
Podczas gry w Wolfenstein Enemy Territory zdobywamy różne umiejętności. Wolfenstein Enemy Territory jest pierwszą i dotychczas jedyną grą tego typu, w której takie coś ma miejsce. Każda klasa (Począwszy od Soldiera, skończywszy na Covert Opsie) może zdobyć 4 poziomy umiejętności. Każdy poziom wiąże się dla każdej klasy z czymś innym. Oprócz tego każda klasa może zdobyć dwie osobne (4 levelowe) umiejętności.
Według umiejętności, które zdobędziemy jesteśmy potem nagradzani Rangami od Szeregowego po Generała.
Light Weapons | Bronie Lekkie | Każda klasa
Tą umiejętność dostaje się za strzelanie oraz zdobytą ilość XP na zabiciach. Za zabicie poprzez strzał w ciało z pistoletu, smg (bez celownika, czyli odpada FG42) dostajemy 3XP, za zabicie strzałem w głowę: 5XP.
Level 1 Light Weapons: Ulepszenie do amunicji broni lekkich
Przy respawnie dostajesz dodatkowo jeden magazynek amunicji.
Level 2 Light Weapons: Szybsze przeładowanie
Broń przeładowuje się o 35% szybciej.
Level 3 Light Weapons: Ulepszone zręczność broni lekkich
Zręczniejsza obsługa broni. Teraz odrzut przy strzale z broni (smg) jest mniejszy o 35%, a z pistoletu o połowę (?)
Level 4 Light Weapons: Podwójny pistolet
Masz możliwość zamiany swojego pistoletu na podwójny.
Battle Sense | Zmysł Bojowy | Każda klasa
Jest to umiejętność nagradzana za walkę na polu bitwy według poniższego schematu:
Gracz nie otrzymuje kolejnych XP Battle Sense jeśli jest w trybie zimnym, czyli podczas 30 sekund ani nie zadaje żadnych obrażeń ani ich nie dostaje. Nastepny tryb to tryb gorący, w którym zadaje się obrażenia i otrzymuje się obrażenia podczas 30 sekund. Trzeci i ostatni tryb to tryb bardzo gorący, w którym gracz zabija i otrzymuje poważne obrażenia. W trybie gorącym otrzymujemy 5XP, a w trybie bardzo gorącym 8XP.
Battle Sense Level 1: Lornetka
Dostajemy lornetkę (Binoculars).
Battle Sense Level 2: Ulepszona sprawność fizyczna (?)
Teraz nasz pasek ze staminą (która spada podczas biegania) odnawia się o 160% szybciej.
Battle Sense Level 3: Ulepszone zdrowie
Twoje życie wzrasta o 15 punktów hp.
Battle Sense Level 4: Wykrywanie pułapek (czyt. min)
Nawet jeśli nie jesteś Covert Opsem widzisz miny wroga przez lornetkę, ale są one widoczne tylko dla Ciebie, nie możesz ich wykryć. Jeśli stoisz obok nich widzisz je jako przezroczyte.
Heavy Weapons | Bronie Ciężkie | Soldier
Jest to umiejętność Soldera. Za zabicie jednej osoby z broni ciężkiej dostajesz 3XP.
Heavy Weapons Level 1: Ulepszone umiejętności walki (?)
Teraz strzał z Mortara albo Panzerfausta odbiera Ci o 1/3 mniej niż poprzednio.
Heavy Weapons Level 2: Zręczność w broniach ciężkich
Jeśli strzelasz z Moblie MG42 lub już zbudowanej stacji mg42 to nagrzewa się on o połowę wolniej.
Heavy Weapons Level 3: Ulepszona Sprawność
Jeśli nosisz wiele broni podczas gry to szybkość z jaką chodzisz trzymając broń ciężką (np. Panzerfaust) jest coraz większa.
Heavy Weapons Level 4: Ulepszona zręczność broni
Zamiast pistoletu możesz nosić broń maszynową (thomspon/mp42) jako drugą broń.
First Aid | Pierwsza Pomoc | Medic
Jest to umiejętność, którą zdobywa medyk za leczenie oraz podnoszenie kolegów z drużyny. Za uleczenie apteczką dostajemy 1XP, a za podniesienie 4XP. Kiedy robi się Kill-Reviv (czyli zabicie kolegi z drużyny i uleczenie kiedy ma bardzo mało życia, a my nie mamy apteczek), XP nie otrzymuje się!
First Aid Level 1: Amunicja Medyka
Medyk dostaje dodatkowy magazynek do smg oraz jednego granata.
First Aid Level 2: Ulepszony ekwipunek (?)
Dostajemy 2 dodatkowe strzykawki oraz więcej amunicji. Rzucenie apteczki zabiera teraz tylko 15% paska energii.
First Aid Level 3: Pełne uzdrowienie
Podniesienie kolegi z drużyny daje mu teraz cały pasek życia. Kiedy medyk podniesie (uzdrowi) medyka, oddaje mu 95% paska życia.
First Aid Level 4: Adrenalina
Teraz mamy możliwość wstrzyknięcia sobie adrenaliny. Znajdujemy ją po przyciśnięciu dwa razy klawisza (domyślnie) "5". Po wstrzyknięciu sobie adrenaliny przez 10 sekund dostajemy o połowę mniej obrażeń oraz nie spada nam poziom adrenaliny przy bieganiu. Adrenalina jest oczywiście ograniczona tak jak strzykawki.
Engineering | Inżynieria | Engineer
Jest to umiejętność inżyniera, która zwiększa się poprzez budowanie i niszczenie celów gry. Inżynier otrzymuje: 3XP za naprawę pojazdu lub stacji mg42. 4XP za akcję, która zabiera połowę paska energii oraz 7,5XP za akcję, która odbiera cały pasek mocy oraz 10XP za zniszczenie celu gry. 3XP za zabicie kogoś z Rifli, 4XP za zabicie kogoś miną, 4XP za rozbrojenie miny wroga oraz 6XP za rozbrojenie dynamitu wroga.
Engineering Level 1: Ulepszona obsługa broni wybuchowej
Dostajemy dodatkowy granat do Rifli oraz 4 dodatkowe granaty.
Engineering Level 2: Ulepszona sprawność (?)
Inżynier może teraz o połowę czasu szybciej uzbrajać i rozbrajać dynamity oraz miny swoje jak i wroga.
Engineering Level 3: Ulepszone Konstruowanie i Niszczenie
Wyrzucenie i uzbrojenie miny czy dynamitu zabiera nam o 1/3 mniej paska energii.
Engineering Level 4: Marynarka Artylerii przeciwlotniczej (tak mi przetłumaczyło w p-e translator ;D) | Kamizelka przeciwodłamkowa (?)
Teraz dostajemy o 50% mniej obrażeń od wybuchu niż dotychczas.
Signals | Sygnalizacja | Field Ops
Jest to umiejętność dla Field Opsa, która zwiększa się dzięki walce za pomocą artylerii oraz nalotów powietrznych oraz za rzucanie paczek z amunicją kolegom z druzyny. Za oddanie paczki z amunicją Field Ops dostaje 1XP, za zabicie z nalotu dostaje się 3XP, za zabicie z artylerii dostaje się 4XP oraz 5XP za zniszczenie celu poprzez nalot lub artylerię (np. czołg na goldrushu lub truck).
Signals Level 1: Ulepszony Ekwipunek
Teraz Twoje paczki z amunicją dodają dodatkowy magazynek oraz zabierają już tylko 15% paska energii.
Signals Level 2: Ulepszona sygnalizacja
Teraz nalot lub artyleria zabiera Ci tylko 2/3 paska mocy.
Signals Level 3: Ulepszone wsparcie artylerii
Teraz Twoje naloty są zrzucane podwójnie, a wsparcie artylerii trwa 2 razy dłużej.
Signals Level 4: Rozpoznawanie wroga
Rozpoznajesz swojego wroga jeśli jest przebrany (Covert Ops) i zaznaczasz go na mapie dzięki czemu reszta drużyny może go rozpoznać.
Covert Operations | Szpiegostwo | Covert Ops
Jest to umiejętność dla Covert Opsa, który zdobywa ją za swoje umiejętności szpiegowskie oraz snajperskie. Dostaje 5XP za zabicie strzałem w głowę, 3XP za zabicie w inną część ciała (np. w tyłek ). Dostaje 3XP za wykrycie miny wroga oraz 5XP za przebranie się w mundur wroga. Za zniszczenie ładunkiem wybuchowym jakiejś konstrukcji jest 7XP, a za zabicie wroga 5XP.
Covert Operations Level 1: Ulepszone używanie broni snajperskiej
Każda paczka, którą dostajemy od Field Opsa dodaje nam jeden dodatkowy magazynek do broni snajperskiej.
Covert Operations Level 2: Ulepszony sabotaż i mylenie wroga
Teraz po użyciu granatu dymnego oraz ładunku, zabiera Ci o 1/3 mniej paska energii.
Covert Operations Level 3: Kontrolowanie Oddechu (?)
Teraz podczas używania broni snajperskiej broń ma mniejszy o 50% odrzut po strzale oraz o 50% mniejsze kołysanie.
Covert Operations Level 4: Zabójca
Teraz za pomocą noża zabijasz jednym ciachnięciem. |
|